Kesäinen päivä Helsingissä - aurinkoa, karkkikauppoja ja huonoja kirpparikokemuksia

Kävimme eilen pitkästä aikaa tutustumassa meidän kotikaupunkiimme Helsinkiin keskustan suunnalla. Halusimme prinsessan kanssa käydä tutkimassa merenrantaa sekä käydä ihailemassa Kaivopuistossa ja Eirassa olevia vanhoja kauniita rakennuksia. Olen itse merenrantakaupungista kotoisin ja tällä hetkellä asumme aika kaukana rannasta, joskin onneksi lähistöltämme löytyy vettä joen muodossa, joten veden äärelle pääsee aina halutessaan.

Olimme liikenteessä kävellen ja matkustimme ensimmäistä kertaa bussilla ja junalla 3,5 kuukauteen. Olisin odottanut että ihmisiä olisi ollut liikkeellä vähemmän etenkin junassa, mutta saimmekin kokea miltei täyden junan menomatkalla. Onneksi tautitilanne on tällä hetkellä rauhallinen, mutta toki mitä enemmän ihmiset ovat liikkeellä ja kontaktissa keskenään, äkkiähän tilanne taas muuttuu. Oli kuitenkin ihana päästä näkemään pitkästä aikaa merta sekä ystävääni Jonnaa, joka liittyi seuraamme 💘
Kävelimme keskustasta Kaivopuistoon Espan puiston läpi ja matkalla poikkesimme myös pitkästä aikaa Newbiellä, josta löysin prinsessalle vaaleanpunaisen paidan. Newbie on meille vaatemerkeistä sellainen, jota suosin. Muutoin meille onkin aika sama minkä merkin vaatteita prinsessalla on päällään, mutta Newbie on meille se juttu.

Matkalla Kaivopuistoon näimme tietysti Silja Linen risteilylaivan sekä bongasimme Olympiaterminaalin takaa kauniin ruusupensaikon. Pysähdyimme tietysti ottamaan muutamia kuvia siihen sekä ihailimme taustalla siintävää merta.
Kaivopuistossa suuntasimme Mattolaiturille, jossa joimme parit drinksut. Itselleni maistui Mohito sekä samppanja ja prinsessa sai myös kokeilla omaa mocktailia erikoistilanteen kunniaksi. Mattolaiturilta oli ihana ihailla merta ja saimme istuskella aivan rauhassa, sillä tuulinen päivä piti muut lomalaiset poissa rannasta. Ilma oli kuitenkin niin lämmin, että ulkona tarkeni pelkässä topissa ja toki kävellessä tulikin kuuma kaikesta huolimatta.

Mattolaiturilta jatkoimme matkaa leikkipuiston kautta kohti Roobertin herkkua, jossa olen jo pitkään halunnut käydä. Kyseessä on "vanhan ajan" karkkikauppa, joka houkuu aivan omanlaistaan tunnelmaa. Roobertin herkussa myydään niin irtokarkkeja kuin erikoisuuksiakin. Roobertin herkun löydät osoitteesta Fredrikinkatu 19.
Olin myös pitkään haaveillut vierailusta Reloveen, sillä rakastan kirppareita yli kaiken. Roobertin herkulta kävelimmekin Fredan Relovelle, joka sijaitsee hieman lähempänä keskustaa Kaivarista katsottuna. Omat odotukseni olivat korkealla Reloven suhteen, sillä moni kehuu Relovea. Instaani seuraavat tietävätkin, että Relove oli itselleni suuri pettymys ja meidän visiitti Relovessa kestikin vain 2 minuuttia. Vaatteet itsessään näyttivät hienoilta ja sen puolesta olisin siellä varmasti löytöjä tehnytkin, mutta hinta oli aivan liian korkea verrattuna laatuun. Perus-Zaraa myytiin uuden hinnalla ja omasta mielestäni kirpparilla hinnassa pitää tulla hieman vastaan käytetyn vaatteen kanssa. En tarkoita että polkuhintaan pitäisi myydä, mutta ei kirpparin idea ole päästä käytetystä vaatteesta eroon samalla hinnalla millä itse on vaatteen ostanut. Merkkituotteet ovat toki asia erikseen!

Paikka oli myös aivan tupaten täynnä ja selkeästi lapsen kanssa liikenteessä olevaa katsottiin pitkin nenänvartta. Kokemuksena Reloven vierailu oli siis aivan kamala enkä omalta osaltani suosittele Relovea. Hyvälaatuisia ja kohtuuhintaisia vaatteita löytää muualtakin ja suosittelen kurkkaamaan esimerkiksi rekki.fi-nettikirpparin mikäli haluat merkkivaatteita.
Kaikenkaikkiaan meillä oli eilen todella ihana päivä ja oli ihana nähdä pitkästä aikaa ystävää. Olemme nähneet Jonnan kanssa viimeksi joskus maaliskuun alussa eräässä pressitilaisuudessa. Juttelemme Jonnan kanssa päivittäin ja koronakevään aikana pidimmekin yhdessä virtuaaliviinit. Olen yleensä aika huono lähtemään "radalle", joten virtuaaliviinit sopivat itselleni huomattavasti paremmin! :D

Toivottavasti lomasäät paranevat tästä, sillä sisäinen lomasuorittajani haluaa ottaa vielä aurinkoa ja käydä uudelleen Kaivopuistossa. Haluaisin kovasti käydä myös pitkästä aikaa Löylyssä ja Allas Sea Poolilla. Linnanmäki ja Särkänniemi taitavat jäädä tänä vuonna välistä, mutta Korkeasaarta haluaisin vielä harkita.

Kohta tämä kaksikko täällä lähtee päiväunille ja sen jälkeen pienelle kävelylenkille hakemaan neidin Duplo-pakettia sekä Biltemaan ostamaan pientä hularengasta. Eilen askelmittari näytti yli 18 000 askelta, joten tänään lukemat jäänevät hieman alhaisemmiksi! Ihanaa tiistaita kaikille 💘
  1. Tuosta Reloven hinnoittelusta olen jostain toisestakin blogista lukenut, harmi homma kyllä.
    Ihana päivä teillä on ollut ja kiva kun pääsit ystävääsikin treffaamaan.

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saahan sitä aina pyytää vaatteista mitä haluaa, mutta mä näen sen kyllä vähän hölmönä :) Ehkä en ollut sitten Reloven kohderyhmää! Me käytiin tänään meidän vakkarikirpparilla tekemässä hyviä löytöjä senkin edestä sitten <3

Poista
  2. Olipa hauskaa lukea tekstiä paikoista, jotka ovat itselläni kotimatkan tai kävelylenkin varrella! Esimerkiksi Relove on jäänyt putiikkina minulle täysin tuntemattomaksi ja olen vain ihastellut heidän kahvilansa terassia. :D Paljon siellä kyllä näkyy isompiakin äiti-lapsi-ryhmiä eli ehkä sattui vain huono päivä teidän kohdalle. :/ Mutta kiva, että teillä oli mukava päivä ja toivotaan tosiaan, että tämä "syksysää" loppuu mahdollisimman pian!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kahvila kyllä näytti hienolta, mutta ei siihenkään sitten haluttu jäädä. Aijaa, ehkä meillä tosiaan oli huono hetki vierailulle, mutta ei kyllä jäänyt sellaista vaikutelmaa että pitäisi uudestaan käydä kokeilemassa onneaan xD

Ensi viikolla voisi mahdollisesti jo säät parantua ainakin toivottavasti <3 Ehdin jo eilen vähän innostua, mutta näemmä muuttuu säät koko ajan niin en usko kuin vasta kun näen xD