Tukholma 15.-17.8.2017

Nyt reissu on ohitse ja pääsinkin vasta tänään koneen ääreen kertoilemaan teille ensimmäiset kuulumiset reissusta. Matkalle lähdimme tiistaina ja seikkaileminen alkoi heti jo bussipysäkillä, sillä tietysti kaikki bussit olivat niin täynnä, etteivät vaunut mahtuneet mihinkään kyytiin junalakon takia. Onneksi tästä kuitenkin kävelee nopeasti spåran päätepysäkille, joten varmistimme paikkamme kulkuvälineessä ja ehdimme ajoissa keskustaan. Ennen laivaan menoa kävimme Samin toiveesta uudessa ja paljon kehutussa pizzeriassa nimeltään Via Tribunali, joka sijaitsi Sofian kadulla. Tästä kuitenkin enemmän omassa postauksessaan, mutta en kyllä ihmettele miksi tämä paikka on aina täynnä :)
Laivaan päästyämme ilahduin kovasti, sillä meillä olikin muumihytti! Myös Eveliinan matkasänky ja sängynlaita odottivat hytissä sovitusti. Kyllä siis pienen neidin kelpaisi risteillä moisella kokoonpanolla. Laivan lähdettyä suuntasimme kannelle ja menimme nauttimaan kauniista ilmasta ja ihailemaan maisemia. Onneksi pelasimme myös Pokemonia, sillä sain vihdoin puuttuvan Snorlaxin! Muutenkin tämä reissu oli Pokemonin kannalta aivan loistava, sillä dexi alkaa olla täynnä.

Muuten tiistaina laivalla emme tehneet mitään sen ihmeellisempää, kuin kävimme illalla syömässä Tavolatassa ensimmäistä kertaa kunnolla ja visiitistä tuli hieman pikainen, sillä kello oli hieman liian paljon jo meidän pienelle matkaajalle siinä vaiheessa. Ruoka oli kuitenkin hyvää, mutta kyllä meidän vakkaripaikkamme El Capitan vie voiton helposti.
Seuraavana aamuna laivan suhaillessa Tukholman saaristossa heräsin ennen muita ja päätin hyödyntää ajan pelaamalla Pokemon Go:ta, sillä olin kuullut että saaristo on oiva paikka nähdä hieman parempia ja harvinaisempia pokemoneja. Tällä reissulla Snorlaxin lisäksi reissulla jäi kiinni mm. Feraligatr, Togetic, Dodrio, Dugtrio ja Sunflora. Jos siis pelaat Pokemonia ja olet menossa laivalla Tukholmaan niin suosittelen ehdottomasti Incensen käyttöä saaristossa!

Itse Tukholmassa meitä odotti hieman sateinen sää, mutta onneksi lähdimme kuitenkin kaupungille kävelemään. Halusimme Even kanssa käydä ehdottomasti Elodie Detailsin myymälässä, sillä rakastamme näitä hempeitä lastentuotteita. Suuntasimmekin siis metrolla kohti Östermalmstorgia sekä Stureplania, jossa ihailimme Elodien lisäksi myös luksuskauppoja sekä piipahdimme Zara Homessa. Mikäli satut olemaan ihan pienen lapsen kanssa liikenteessä Tukholmassa ja imetät, haluan vinkata todella hyvästä lastenhoitohuoneesta Åhlensin yläkerrassa. Neljännestä kerroksesta löytyy lastenosaston lisäksi myös upea imetystila, jossa törmäsinkin sattumoisin suomalaiseen naiseen, joka oli myös perheensä kanssa samalla risteilyllä meidän kanssa.

Pienen kauppakierroksen jälkeen kävelimme vielä hieman ympäriinsä kaupungissa ja kävimme ihailemassa eduskuntataloa sekä kuninkaanlinnaa ulkoapäin ennen kuin suuntasimme takaisin laivalle. Nappasimme myös hieman lounasta mukaan Kungsträdgårdenin Maxista.

Laivan lähdettyä satamasta pelasimme hytissä lisää Pokemonia koko perheen voimin ja annoimme Even myös hieman levähtää, että hän jaksaisi paremmin illalla. Muumidiscot jäivät vielä tällä kertaa väliin, mutta voi olla että jo seuraavalla reissulla meidänkin neiti viipottaa eteenpäin ihan omin voimin. Illalla kävimme syömässä hieman kevyemmin tällä kertaa ja nautimme muutamat sushipalat ja lasit samppanjaa ennen kuin menimme yöpuulle.
Kokonaisuutena reissu oli todella onnistunut ja jäin jo kovasti odottamaan seuraavaa laivamatkaa. Itse laivalta ei tullut tällä kertaa shoppailtua mitään, joten se oli suurin muutos meidän reissulla. Muutoin risteily pienen lapsen kanssa onnistui yhtä hyvin kuin aina ennenkin, joten jos siis mietit laivalle lähtöä niin siitä vaan! :)

Lisää juttua sekä kuvia Tukholman shoppailuista ja Elodie Detailsin myymälästä on tulossa sitten omassa postauksessaan!
  1. Jotenkin tuntuu, että aina kun käy Tukholmassa, niin sielä on pilvistä! En muista kertaakaan kun ois aurinko paistanut, mut ois kyllä tosi mahtia päästä käymään tuolla taas pitkästä aikaa. Viimeksi vuonna 2013!

www.finnlandsnorsk.blogspot.com

VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että reissu meni Even kanssa hienosti:) Seuraavaksi sitten lentokoneeseen ja kaukomaille:)